Vad är ert företag känt för? Vilka värderingar och fördelar erbjuder ni som arbetsgivare? Att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke handlar om att skapa medvetenhet kring er identitet, er kultur och de fördelar som medarbetare får genom att vara en del av ert team. Employer Branding är inte bara en grundpelare i varumärkesbyggande generellt, utan det är också en strategi för att attrahera, engagera och behålla talangfulla medarbetare.
Kommunikation och marknadsföring både internt och externt
Precis som när ni kommunicerar ert varumärke till era kunder kräver det anpassning när det gäller att kommunicera ert arbetsgivarvarumärke till era medarbetare. Kommunikation och marknadsföring, både internt och externt, måste ta hänsyn till vad som är relevant för varje målgrupp. Men oavsett om ni kommunicerar med era kunder eller medarbetare, så är det centrala att förstå vilka ni är och vad ni gör.
Bygg ert varumärke inifrån och ut
I vår Employer Branding-tjänst fokuserar vi på att bygga upp ert varumärke inifrån och ut. Vi hjälper er att skapa medvetenhet, förståelse och engagemang bland era medarbetare. Genom att tydliggöra er arbetsgivarkultur och kommunicera era värderingar och syften internt skapar vi en stark grund för ert arbetsgivarvarumärke. Vi ser till att era medarbetare är medvetna om vad ert varumärke står för och hur de kan bidra till att förverkliga era företagsmål.
Vikten av ett starkt arbetsgivarvarumärke
Som citatet säger: ”Marketing is like asking someone out on a date. Branding is the reason they say yes.” Ert arbetsgivarvarumärke är den avgörande faktorn som attraherar och behåller talangfulla medarbetare. Låt oss hjälpa er att bygga ett starkt och attraktivt arbetsgivarvarumärke genom vår Employer Branding-tjänst.
Vill ni skapa ett starkt och attraktivt arbetsgivarvarumärke?
Kontakta Johan så ser vi över möjligheter tillsammans.
Johan Forsander
Verksamhetschef Påverka Nu
Fler inlägg
- Arbetspsykologiska tester i rekrytering – hur kan de användas på ett bra sätt?
- Klarhet och förberedelse: Nycklar för smidig löneöversyn
- Med siktet på förändringsledning och strategisk tillväxt
- Skapa ett starkt och attraktivt arbetsgivarvarumärke med Employer Branding
- Tillsammans samlade vi in 31 520 kr till Barncancerfonden!