Support Manager till Axentia Technologies AB

Linköping

Är du en person som trivs i en roll där struktur, affärsmässighet och högt kundfokus är viktiga ledord? Vi söker dig som vill vara med och ansvara för- och driva utvecklingen av företagets kundvårdsarbete. Vad vi erbjuder? En trygg och trivsam miljö med engagerade och hjälpsamma kollegor! Ansluter du till vårt team kan vi garantera både utmaning och utveckling i ett stabilt och expansivt bolag.

Som Support Manager hos Axentia har du fullt personalansvar över medarbetarna på supportavdelningen och tillsammans bygger ni förtroendefulla relationer till våra kunder och tillser att de får ut vad som förväntas av våra produkter utifrån sina mål och behov. I ditt ansvar ligger att förvalta och vidareutveckla våra befintliga kund- och partnerrelationer och att skapa hållbara rutiner och processer kring företagets service- och supportarbete. Du ansvarar för att i vår supportorganisation, leda, organisera och planera vårt supportarbete på kort och lång sikt och motivera andra medarbetare att realisera största möjliga värde för våra kunder och verksamheter.

I rollen är du inblandad i många stadier av kundrelationen och har en god överblick över kundens livscykel. Här fungerar du som en brygga mellan sälj- och supportteamen där stort fokus ligger på löpande god och proaktiv support, behovsanalys och merförsäljning.

Rollen innefattar både operativt och strategiskt arbete kring att bibehålla och utveckla våra kunder och samarbetspartners.

I rollen förväntas du att påverka och driva utvecklingen av våra arbetssätt och bidra till att vi arbetar strukturerat och effektivt och med högsta kundfokus i alla led. Du ansvarar för att våra kund- och leverantörsavtal efterlevs och att dokumentationen kring utförda tjänster och service är korrekt såväl externt som internt i våra affärssystem. Det innebär en tät kontakt med underleverantörer, kunder och partners för att säkerställa att samarbetena flyter som förväntat för alla inblandade.

Främsta fokus i rollen är:

  • Långsiktig kund- och partnervård
  • Att leda och coacha dina medarbetare
  • Att främja Axentias varumärke och produkter
  • Proaktiv problemlösning

I rollen har du tätt samarbete med hela den övriga organisationen och du kommer att vara en del av Axentias ledningsgrupp. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Mjärdevi Linköping.

För att vara aktuell för denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi samt flera års erfarenhet av arbete med kund- och underleverantörsnära verksamhet. Du har tidigare vana av att ha arbetat inom support/eftermarknad och känner dig trygg i att tolka och hantera avtal. Du har också erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och att implementera processer och rutiner.

Då rollen innefattar personalansvar ser vi att du har goda ledaregenskaper där du på ett tydligt och inspirerande sätt får med dig medarbetarna i rätt riktning.

Den centrala delen i rollen är kundvård och du förväntas bygga förtroendefulla relationer till både kunder och underleverantörer. Vi ser därför att du har en stark kommunikativ förmåga och att du med lätthet och tydlighet kan kommunicera både internt och externt.

Du har lätt för att sätta dig in i olika IT-system och har sedan tidigare vana av att arbeta i affärs- och ärendehanteringssystem.

Vi har många internationella kunder vilket kräver att din engelska är flytande i tal och skrift. Talar du dessutom andra språk ses det som starkt meriterande.

En stor del av rollen innebär att skapa struktur, varför det är viktigt att du trivs med att arbeta strukturerat, självgående och på ett ansvarsfullt sätt för att driva ditt och teamets arbete framåt.

Det ges utrymme för att påverka och utforma rollen längs vägen och vi ser därför att du har ett stort eget driv och är resultatinriktad för att nå mål, både ur ett ekonomiskt och ett tekniskt perspektiv.

Du tror på laget framför jaget och att ett gott teamarbete är vägen till lyckade resultat. Vi trivs med varandra, har roligt tillsammans och arbetar både för varandras individuella utveckling och för organisationens fortsatta framgångsresa.

Varmt välkommen med din ansökan!

OBS: Ansökningarna börjar behandlas under vecka 31.