Linköping
Vill du vara med i vår spännande expansionsresa och göra din karriär hos oss? Är du i början av yrkeslivet eller vill du ta nästa steg inom IT och teknik? Söker du en utvecklande roll där du får agera viktig länk mellan process, teknik och kund? Rationell IT behöver förstärka med ytterligare en IT Tekniker till teamet i Linköping.
IT-system med kompletterande molntjänster och dess kvalitet är enormt viktiga för Rationell IT´s kunder. Det ställs därmed höga krav på tillgänglighet, kvalitet och support. Som junior IT tekniker kommer du ha en viktig funktion genom att agera företagets ansikte utåt. Här får du möjlighet att bidra till en serviceupplevelse utöver det vanliga – i tätt samarbete med dina kollegor.
Din vardag är dynamisk med varierande arbetsuppgifter som styrs av kundens behov. Du hanterar inkommande support- och serviceärenden, där du följer hela processen och eskalering. Du hanterar planerat underhållsarbete där enklare klienter och installationsärenden förekommer. Vid samtliga ärenden sker även rapportering och dokumentation där uppföljning med kunden blir en naturlig del i processen. Du sköter mestadels kontakten via telefon och mail men vissa ärenden kräver att du är på plats ute hos kund!
Rationell IT söker dig som vill påverka och effektivisera supporten genom att tänka i team. Det är viktigt med kontinuerlig kunskapsuppbyggnad inom gruppen, därmed uppskattar du att bidra till internt och externt utvecklingsarbete avseende IT- och tekniklösningar. Hos Rationell IT har du möjligheter att utvecklas i vår karriärstrappa och vi ser att du är driven och vill växa med oss.
Vi söker dig med teknisk gymnasial- eller yrkesinriktad utbildning, gärna inom IT och nätverksteknik. Du har goda kunskaper i Microsoft Windowsserver och Office365. Du har god kännedom av klientmiljöer samt arbetar obehindrat med nätverk, brandväggar och infrastrukturer. Kunskaper i molnlösningar och MAC/Linux samt tillhörande hårdvara och flerårig erfarenhet är meriterande.
Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Vidare är du en person med stor nyfikenhet och arbetar lösningsorienterat för att ge kunden bästa support. Eftersom rollen ställer krav på dokumentation förutsätter vi att du har god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
Varmt välkommen med din ansökan via paverka.nu. Vi tillämpar löpande urval så var inte sen med att visa ditt intresse. Vi ser fram emot att läsa dina ansökningshandlingar!