Kundreskontraansvarig till Ravema

Värnamo

Ravema är en ledande partner inom nordisk industri och behöver nu förstärka kontoret med en ansvarig för kundreskontra. Trivs du i en verksamhetsnära roll? Är flexibilitet och frihet under ansvar något som motiverar dig? Om du drivs av att systemmässigt utveckla och effektivisera kundreskontraflöden kan det här vara din nya utmaning!

Ravema månar om spetskompetens och arbetar med ledande leverantörer som skapar mervärde till industrins fortsatta konkurrenskraft. Vill du vara delaktig på den resan och utveckla strukturen till nästa nivå? En del i ditt uppdrag blir att aktivt arbeta med effektivisering och förbättring av processer. Du kommer att ha en aktiv och betydande roll, både avseende pådrivande initiativ samt analytisk och utvärderande uppföljning. Här erbjuds du en möjlighet att utvecklas, växa in i rollen och få en bred meriterande erfarenhet. Som ansvarig för kundreskontra arbetar du både självständigt och samverkar med övriga kontaktytor inom ekonomiavdelningen.

  • Du rapporterar till Ekonomichef.
  • Dina primära arbetsuppgifter innefattar:
  • Registrering av nya kunder
  • Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
  • Hantering av kreditgränser i företagets affärssystem
  • Bevaka kundfordringar, kontakta kunder och påminna om betalning
  • Registrering/inläsning av kundinbetalningar
  • Reda ut fakturafrågor
  • Hantering av inkassouppdrag, ackordsförhandlingar, konkurser
  • Fakturering av dröjsmålsränta
  • Kontakt med interna och externa kunder
  • Utveckling och support

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning. Du har minst 3 års erfarenhet från kredithantering och indrivningsprocesser. Vidare har du vana av systemmässig effektivisering av kundreskontraflöden. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda i såväl tal som skrift. Din generella datorvana är god och du navigerar smidigt mellan program och ekonomiska affärssystem. Har du dessutom erfarenhet från elektronisk fakturahantering kommer du snabbt att komma in i rollen.

Vi tror att du är en kommunikativ, lösningsorienterad och serviceminded person som trivs i en dynamisk roll med kundkontakt och administrativa inslag med korta deadlines. Avdelningen arbetar med stora volymer och därmed är din prioriterings- och samarbetsförmåga av stor vikt. I övrigt är du noggrann och detaljfokuserad med ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Du är proaktiv till din natur och gillar att ligga steget före med hjälp av ditt inre driv. Du är mån om dina kollegor och ser fram emot att bidra till teamet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan via www.paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 13 augusti vi tillämpar dock löpande urval. Vid frågor kontakta rekryteringskonsulterna Håkan Åberg, 010-331 90 70.