Backoffice manager med globalt kundansvar – Ahlström Munksjö

Har du en stark administrativ förmåga och lockas av en roll med stora möjligheter till karriär och personlig utveckling? Har du ett tekniskt intresse samtidigt som du uppskattar sociala kontaktytor? Ahlstrom-Munksjö vill stärka sin position ytterligare genom att tillsätta en affärsorienterad kundansvarig som har förmågan att utveckla och stärka backoffice genom ett brinnande engagemang.

Ahlström-Munksjö söker en socialt säker och driven medarbetare som har målsättningen att på sikt utvecklas och växa in i en försäljningsroll på global nivå. Du ansvarar du för 2-3 medarbetare på backoffice och rapporterar till VP för Sales and Marketing. Du kommer till ett av marknadens mest väletablerade varumärken inom området och har en trygg organisation i ryggen. Vidare är du försäljningschefens högra hand och förväntas vara starkt delaktig i att utveckla personalen i en välmående organisation på resan till nästa nivå.

Ahlström-Munksjö erbjuder en utvecklande roll på en internationellt präglad arbetsplats där du leder arbetet inom orderavdelningen. Målet är att vårda och vidareutveckla relationerna till befintliga kunder, därav behöver du vara relationsbyggande och lyhörd för att identifiera kommande behov. Dina primära arbetsuppgifter är kund- och marknadsbevakning avseende isolationspappper för elektroteknisk industri. Arbetsuppgifterna innebär orderregistrering, offerthantering, kommersiell förhandling, planering, bevakning avseende leveranstider, marknads-, konkurrent- och reskontrabevakning, kundkontakt och budgetunderlag.

Du är en operativ och verksamhetsnära ledare som med gott tålamod lockar fram det bästa ur dina medarbetare och hjälper dem att utvecklas till sin fulla potential. För dig med ambitioner finns möjlighet att axla en chefsroll på sikt. Successivt så kommer det innebära internationella resor flera gånger per år. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort Jönköping.

För att lyckas i rollen har du en relevant högskoleutbildning och god teknisk förståelse. Eftersom du ska kommunicera med samtliga kontaktytor på ett förtroendeingivande sätt krävs för rollen en god språklig förmåga i tal och skrift vad gäller både svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har tidigare förhandlingsvana samt har grundläggande Officekunskaper.

Som person är du strukturerad och affärsdriven samtidigt som du är lyhörd och har en förmåga att anpassa dig efter din motpart. Du är pragmatisk och ser helheter vilket är egenskaper du använder för att ta fram lösningar som skapar mervärde till kunderna. Vidare har du förståelse för olika kulturer. Dessa har du förvärvat genom resor eller arbete i utlandet. För att trivas i tjänsten har du ett genuint intresse för människor, är kommunikativ och är starkt serviceinriktad

Varmt välkommen med din ansökan via paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 30 september, vi tillämpar dock löpande urval. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Jennie Meier på jennie.meier@paverka.nu alternativt 010-331 90 68 eller Johan Forsander på 010-331 90 67.