Brinner du för inköpsarbete och ledarskap? Nu har du möjligheten att söka en bred och omväxlande tjänst där du får leda inköpsarbetet och vara en nyckelspelare i processen att uppsöka och utvärdera nya leverantörer. Cellwood Machinery erbjuder en spännande tjänst som innehåller både strategiskt och operativt inköp i kombination med ansvar för en mindre grupp.
Som inköpschef ansvarar du för att alla områden inom inköp utvecklas och bedrivs på ett effektivt och kostnadsmedvetet sätt. Detta innefattar både projektinköp och till reservdelsförsäljningen. I ditt ansvar ingår att hitta och kvalificera nya leverantörer tillsammans med dina kollegor. Du kommer att vara med från förstudie och sammanställning av kravspecifikationer till utvärdering och testkörningar tillsammans med leverantörer. I rollen som inköpschef ansvarar du för inköpskostnader och prisförhandlingar och förväntas leverera mot uppsatta mål. I tjänsten ingår också ansvar för optimering av produktflödet i hela leveranskedjan samt lager och lagerinventeringar. Du leder en grupp om fyra personer, två som ansvarar för lagret och två som arbetar med operativt inköp.
Det är en roll med mycket frihet under ansvar där du självständigt planerar ditt arbete och resor. Du arbetar affärsmässigt med både externa och interna relationer som innebär samarbete med projektledare, konstruktörer, transportansvarig och ekonomiavdelning. Som inköpschef ingår du i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Du får möjlighet att påverka utvecklingen i ett mindre bolag och får arbeta i en bred och omväxlande tjänst i ett företag med korta beslutsvägar. Tjänsten innebär ca 20–40 resdagar per år och placering för tjänsten är vid huvudkontoret i Nässjö.
Vi söker dig som är maskiningenjör med erfarenhet från verkstadsindustrin eller har motsvarande tekniska kunskaper. Du har minst fem års erfarenhet från inköpsarbete och har erfarenhet av att leda personal. I dina tidigare roller har du arbetat med någon typ av förhandling och är affärsmässig i ditt sätt att arbeta. Att obehindrat behärska svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du har körkort. Om du kan tyska är detta meriterande för tjänsten. Du är en van användare av affärssystem samt Office-paketet.
Som person är du nyfiken, kommunikativ, ser möjligheter och trivs med många externa såväl som interna kontakter. Målmedveten och lätt för att skapa goda relationer stämmer väl in i beskrivningen av dig. Du är driven och har lätt för att skapa motivation och engagemang hos dina medarbetare. Du trivs med att arbeta strukturerat, vill utveckla dig själv och bidra till företagets tillväxt.
Varmt välkommen med din ansökan via paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 21 februari. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Elin Ohlsson på 010-33 19 062. Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Heltidstjänst tillsvidare med placering i Nässjö.