Är du en noggrann, utvecklingsorienterad och ansvarsfull person som är lättlärd och nyfiken? Är du dessutom en lagspelare som även gillar att arbeta självständigt när situationen och arbetsuppgifterna kräver det? Då kan du vara den vi söker!
I din roll som Controller kommer du bland annat arbeta med uppföljning, projektredovisning, bokslut, analys samt vara ett stöd till vår växande projektutvecklingsorganisation. Du kommer att rapportera till Ekonomichefen och bli en del av ekonomiavdelningen som består av fyra controllers, två redovisningsekonomer och fyra ekonomiassistenter.
För att lyckas i rollen hos oss behöver du ha en högskoleutbildning med inriktning mot redovisning, controlling alternativt industriell ekonomi. Du behöver också ha mycket goda kunskaper i Excel och generellt god kompetens i Officepaketet. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat som Controller och har du även erfarenhet från en revisionsbyrå alternativt från bygg- eller produktionsbranschen är det meriterande. Du är van att arbeta i Microsoft AX affärssystem samt analysverktyg. Vidare har du goda kunskaper vad gäller svenska i såväl tal som skrift. Du behöver också ha B-körkort då vissa resor till våra regionkontor förekommer i tjänsten.
Som person är du lösningsorienterad, social och öppen. Du trivs med att bidra med din kompetens och att arbeta med utvecklingsfrågor. Du är en självständig och drivande person som värnar om att vara inkluderande och informativ genom ett prestigelöst förhållningssätt. Din flexibla och positiva inställning kommer att uppskattas av dina kollegor. Vidare har du också en fallenhet för att kunna skifta mellan helhetsperspektiv och detaljnivå och har därigenom utövat en god planerings- och prioriteringsförmåga. För att arbetet ska löpa smidigt tillsammans med resten av organisationen behöver du ha ett tydligt servicetänk och kunna vara inkännande gentemot din omgivning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetsmiljön inom koncernen tillhör en av de bästa i branschen; de satsar dessutom på att personalen ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter. Allt för att skapa en positiv teamkänsla för de anställda. Koncernen har varit med och format Sverige i drygt 90 år och även om det är husen som har satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer så hade det inte hänt om vår kund inte hade haft kompetenta och ansvarsfulla medarbetare.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort Myresjö.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är den 24 januari 2020.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen?
Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maja Fundberg på Påverka Nu tel 010-3319073, eller Anna-Stina Pantzare tel 010-331 90 62 som hjälper OBOS med denna rekrytering.