Vill du arbeta med orderberedning i en bransch som ständigt utvecklas och där du lär dig något nytt nästan varje dag? Vi ger dig möjligheten till ett intressant och
omväxlade arbete som administrativ beredare på OBOS.
Som administrativ beredare är det din uppgift att hantera kundens tillval och konfigurera avtalen. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där du har kollegor med liknande arbetsuppgifter där ni gemensamt ansvarar för avtalen och arbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Säkerställa priset på inkommande slutlig beställning gentemot offert och avtal.
- Utifrån affärssystemsinformation och slutdatum gå igenom underlagen samt utreda eventuella oklarheter och definiera ordern.
- Lägga in materialomgångar i vårt affärssystem Ax och skapa beställningsunderlag.
- Konfigurera kundavtal i affärssystemet AX enligt kundens tillvalslisa och slutlig beställning.
Du som trivs när arbetet är omväxlande och tempot är högt kommer att finna dig väl till rätta på arbetsplatsen. Tjänsten kräver att du är noggrann, lösningsorienterad och duktig på att planera och prioritera din tid och dina arbetsuppgifter. I din vardag så kommer du att hantera en mycket stor mängd olika prisartiklar och har du därför produktkunskaper sedan tidigare gällande byggrelaterade produkter så är det ett stort plus.
För att klara tjänsten tror vi det är viktigt att du är en duktig administratör som har god vana av att arbeta i moderna affärssystem samt att du är en social person som har lätt för att hålla kontakten med dina intressenter.