Forserum
I Sverige har JELD-WEN en gedigen historia av dörrtillverkning där vi har samlat kunskap i mer än 100 år. JELD-WEN en av världens största dörrtillverkare där du får möjlighet att arbeta med starka varumärken i en internationell miljö kombinerat med hög flexibilitet och goda utvecklingsmöjligheter.
Är du en lösningsfokuserad IT-tekniker som brinner för god service? Trivs du i en roll där du får agera och kommunicera brett i en organisation? Här finns en möjlighet för dig som vill påverka och utveckla IT-arbetet i ett stabilt och väletablerat företag.
Som IT-tekniker blir du en del i det europeiska teamet och levererar first line-support till våra användare i Forserum och Huskvarna (ca 50% i produktionsmiljö och 50% i kontorsmiljö).
Din främsta prioritering i arbetet är att förstå och möta de IT-behov som finns på de två siter du ansvarar över och säkerställa att det som implementeras är tillförlitligt.
Du arbetar serviceinriktat med att skapa förtroende och goda relationer med kollegorna i Forserum och Huskvarna och säkerställer att användarna har en fungerande IT-arbetsplats. Dina kontaktytor internt sträcker sig från kollektivanställda till både tjänstemän och chefer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Ta ansvar för att minimera/undvika oplanerade IT-relaterade produktionsstopp på siten i Forserum
- Säkerställa att svarstider vid supportärenden, incidenter och förfrågningar uppfyller SLA
- Identifiera hur IT-servicen kan utvecklas samt förbättras och arbeta tillsammans med dina europeiska kollegor för att leverera och implementera
- Inköp av IT-utrustning i samråd med chef
- Representera dina medarbetare i Sverige i frågor rörande behov av IT-lösningar
Tjänsten är på heltid med placering på vår site i Forserum. Du rapporterar till Operativa IT-chefen för norra Europa. I tjänsten ingår ca fem resor per år, primärt inom Sverige men också till övriga Europa.
För att trivas i rollen tror vi att du har en för tjänsten relevant IT-utbildning (t.ex. KY-utbildning eller motsvarande) och något års arbetslivserfarenhet eller längre arbetslivserfarenhet som IT-tekniker, supporttekniker, nätverksadministratör eller likande.
Din breda erfarenhet inom kundservice och support kommer du ha stor nytta av i den här rollen. Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.
IT-kunskaper (krav)
- Kunnig inom hårdvara gällande serverar, datorer och skrivare
- Erfarenhet av arbete med Windows-applikationer inklusive Windows-klient- och serveroperativsystem
- Kunnig inom LAN, WAN and Wifi.
IT-kunskaper (meriterande)
- Produktionssystem: Mjukvara för CNC-maskiner, tryckrobotar och RFID system
- Erfarenhet av arbete med streckkodsläsare och etikettskrivare
- VMware, Citrix, Active Directory
- Telefonisystem – PBX / IP-baserade
- Erfarenhet av Cloudsystem
Som person är du öppen, serviceinriktad och lösningsfokuserad samtidigt som du är förbättringsorienterad. Du har en mycket god social kompetens och du är lyhörd inför medarbetares input. Vidare har du lätt för att kommunicera, instruera och förklara på olika nivåer i en organisation. Du har också en fallenhet för att kunna skifta mellan helhetsperspektiv och detaljnivå och har därigenom utövat en god planerings- och prioriteringsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via paverka.nu. Vid frågor om tjänsten kontakta Jennie Meier 010 – 33 19 068 eller Annie Johansson 010 – 33 190 61