Kvalitet- och inköpsansvarig till Stillströms

Linköping, Linköping

Är du en trygg och erfaren Kvalitets- och inköpsansvarig som söker en bred roll på ett företag som står inför en spännande expansionsresa? Då kan det här vara något för dig! Läs vidare om du ser fram emot att ha goda förutsättningar att påverka, få komma med nya idéer samt bli en betydelsefull del av ett motiverat team!

I uppdraget som Kvalitets- och inköpsansvarig verkar du för att skapa och vidareutveckla medvetenhet i organisationen för såväl kund- som standardkrav. Du kommer driva arbetet med våra frågor kring digitalisering och även ansvara över våra affärssystem. Tjänsten innebär att du som samordnings- och bolagsrepresentant leder och deltar i såväl interna som externa kvalitetsgranskningar. Det innefattar ledningssystemet, revisioner och inspektioner enligt ISO 9001 och 14001. I rollen kommer du att ingå i ledningsgruppen, vara huvudansvarig för verksamhetssystemen samt utveckla och följa upp inköp i enlighet med nedbrutna och övergripande mål.

Tjänsten passar dig som är trygg med att arbeta i affärssystem, som trivs med korta beslutsvägar och som även uppskattar att arbeta kund- och verksamhetsnära. Rollen förutsätter att du skapar mervärde och synergieffekter genom att bygga starka relationer med dina kontaktytor. Vidare kommer du till ett mindre bolag som kännetecknas av samarbete mellan funktionerna och där kommunikationen mellan produktion och ledning värderas högt. Hos Stillströms arbetar de över gränserna vid behov, vilket i ditt fall ibland kan innebära att vara ställföreträdande för Platschef.

Du rapporterar till VD. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med placering i Linköping.

Rollen förutsätter en relevant eftergymnasial utbildning och goda språkliga kunskaper i såväl teknisk svenska som engelska. Du navigerar och prioriterar effektivt i det digitala landskapet och känner dig trygg med Officepaketet och affärssystem. Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet från ISO 9001 och 14001 samt van av att arbeta i Pyramid.

Du är en självständig och drivande person som värnar om att vara inkluderande och informativ genom ett prestigelöst förhållningssätt. Din flexibla och positiva inställning kommer att uppskattas av dina kollegor. Du har också en fallenhet för att kunna skifta mellan helhetsperspektiv och detaljnivå och har därigenom uppövat en god planerings- och prioriteringsförmåga. För att arbetet ska löpa smidigt tillsammans med resten av organisationen behöver du ha ett tydligt servicetänk och kunna vara inkännande gentemot din omgivning. Då resor i tjänsten kan förekomma så är körkort ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.