Linköping
Dialect Företagscenter går en spännande framtid tillmötes med fokus på ytterligare förädling och förbättring av deras kundupplevelse. Nu söker de dig som har ett konsultativt förhållningssätt, är kommunikativ, har ett genuint intresse för IT samt månar om ett starkt serviceorienterat bemötande. Vill du arbeta hos ett företag med en öppen och välkomnande miljö samt en härlig gemenskap? Sätter du alltid kunden i första rummet? Då kan detta vara nästa utmaning för dig!
Om tjänsten
IT-system med kompletterande Cloud-tjänster och dess kvalitet är enormt viktiga för Dialects kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support. I rollen är du ansiktet utåt och du ser med glädje fram emot att bidra till en serviceupplevelse utöver det vanliga – i tätt samarbete med dina två kollegor. Du ser lösningar före problem och dina primära arbetsuppgifter innefattar felsökning, support, förkonfigurering av utrustning till kund, analys och prioritering. Du arbetar framför allt genom telefon och via PC, genom teamviewer, där du vägleder dina kunder på ett förtroendeingivande och tydligt sätt. Din roll är mångfacetterad och du uppskattar utmaningen med att skifta mellan PC, Mac och smartphones. Om ärendet är komplext och kräver mer arbete överlämnar du till 2nd linesupport.
I ditt team är det viktigt med kontinuerlig kunskapsuppbyggnad inom gruppen, därmed uppskattar du att bidra till internt och externt utvecklingsarbete avseende IT- och telefonilösningar. Dialect söker dig som vill påverka och effektivisera supporten genom att tänka i team.
Du har någon form av gymnasial IT-utbildning, teknisk vidareutbildning på högre nivå är önskvärt. Du har mycket goda kunskaper i Microsofts Windows operativsystem och Office-program samt nätverk. Vidare känner du dig även trygg med att arbeta i Apple Mac OS, IOS och Android. Du navigerar bekvämt i Active Directory, Microsoft Office 365, Outlook och Remote Desktop. Eftersom du framför allt ger support via telefon så är det viktigt att du har en tilltalande telefonröst samt är uppmärksam på detaljer. Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är önskvärt. För rollen krävs god svenska och engelska i både tal som skrift. Kunskaper i PC/Mac och tillhörande hårdvara är meriterande.
Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Vidare är du en person som har en stor initiativkraft och du vågar ta för dig och uttrycka åsikter samt komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som vi värderar högt hos dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via www.paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 15 maj 2018. Vi tillämpar dock löpande urval. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Staffan Johansson på 010 33 19 071 eller staffan.johansson@paverka.nu