Kvalitets & Arbetsmiljösamordnare

Myresjö

Har du intresse och erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor, statistik och uppföljning gällande kvalitet och arbetsmiljö samt ledningssystemen ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015? Vill du vara med och utveckla och driva kvalitetsprocesser hos en av Sveriges största bostadsutvecklare och samhällsbyggare?

OBOS i Sverige utvecklas i snabb takt och breddar sin verksamhet. En viktig del mot resan för att få nöjda kunder i alla led är att vi säkrar interna processer, kvalitet och arbetsrutiner. Säkerhet, lönsamhet, nöjda kunder och hållbar utveckling står överst på agendan för att vi ska nå vårt mål att vara en av Nordens ledande bostadsutvecklare och samhällsbyggare.

OBOS Bostadsutveckling AB söker nu en Kvalitets & Arbetsmiljösamordnare.

Som Kvalitets & Arbetsmiljösamordnare hos OBOS arbetar du stödjande, systematiskt och utvecklande med de mål och certifieringar bolaget har. Genom att hålla kontinuitet och uthållighet i ditt arbete säkerställer du att revisioner, uppföljningar och de åtgärdsplaner som sätts upp genomförs. I ditt ansvar ligger också att ta fram statistik, göra avrapportering av LTAR och arbetsmiljörelaterade frågor.

Du arbetar nära handläggarna för avvikelser på kvalitetsavdelningen, KMA-funktionen i respektive fabrik samt kvalitetsrådet. Du rapporterar till Kvalitetschefen.

Du kommer att arbeta på OBOS huvudkontor i Myresjö. I tjänsten kan resor förekomma, främst till fabriken i Vrigstad och ut till byggarbetsplatser.

Vi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av kvalitetsarbete inom industriell tillverkning, gärna från byggindustrin. Dina praktiska erfarenheter av arbete med kvalitetsprocesser och ledningssystem är mycket goda. Du har i tidigare arbeten samlat en god erfarenhet av arbete med ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015.

Din utbildning är på minst gymnasial nivå och det ses som meriterande om du har en för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning.

Du trivs i en roll med frihet under ansvar och att arbeta strukturerat och målfokuserat, med företagets bästa för ögonen, är det du prioriterar främst.

Du lyckas i ditt uppdrag genom att uthålligt och strukturerat stötta och förse verksamheten med tydliga direktiv och du skapar förtroende som bidrar till långsiktiga goda kontakter både externt och internt.

Din sociala kompetens är mycket god och du främjar ett gott lagarbete, där dina kollegor inspireras av din energi, kompetens och tydlighet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 21 mars. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor angående tjänsten, kontakta Karin Danvall 010-331 90 66 alt. karin.danvall@paverka.nu

Vi ser fram emot Din ansökan!