Jönköping
Är du en driven person med hög service- och ambitionsnivå? Är du en lagspelare med ett sinne för struktur? Har du även erfarenhet av löneadministration? Då är tjänsten som löneadministratör / operativ inköpare något för dig!
I rollen som löneadministratör / operativ inköpare arbetar du med en delad tjänst fördelat på 75 % inköpare och 25% löneadministratör. I delen som löneadministratör ansvar du för administration av löner för tjänstemän och kollektivanställda för bruket i Jönköping. Inköpsdelen innebär registrering av beställningar, leveransuppföljning, inleverans samt kontrollerar du att eventuell dokumentation kring beställningar är kompletta. Du har flertalet kontaktytor och kommunicerar på daglig basis med leverantörer gällande leveransbesked. Du för även dialog med förrådsansvarig och övriga interna beställare på företaget gällande status på nybeställning och framtida behov. Uppdatering av leverantörsregister och artikelregister för inköpsartiklar. Du kommer att i rollen ha en stor möjlighet att påverka och att utveckla rutiner och strukturer som gör att arbetet effektiviseras på bästa möjliga sätt. Utvecklingsmöjligheter finns på företaget och dina ambitioner att ta dig an fler arbetsuppgifter är varmt välkomna.
Dina ansvarsområden:
– Beställning av varor o tjänster
– Avrop från befintliga avtal
– Vara tillgänglig för andra arbetsuppgifter
– Följa ingångna avtal
– Avrop blir ordererkända och levererade
– Sköta daglig kontakt med leverantörer för att täcka företagets behov av varor o tjänster
– Löneadministration både för tjänstemän och kollektivanställdas löner
Befattningen är placerad inom ekonomiavdelningen. Externa kontakter förekommer. Interna kontakter med företagets chefer och medarbetare sker dagligen. Befattningen är förenad med sekretess.
Tjänsten är på heltid och är fördelat på operativ inköpare 75% och löneadministratör 25%. Övriga förmåner är friskvårdsbidrag hälsokontroller subventionerad massage. Placeringsort Jönköping.
För att passa in i rollen bör du ha relevant utbildning eller motsvararande arbetslivserfarenhet sedan tidigare. Ett krav är att du har jobbat minst två år med löneadministration av tjänstemän- och kollektivlöner. Har du jobbat i lönesystemet Agda så är detta meriterande. Goda språk- och skrivkunskaper i svenska och engelska är en förutsättning att lyckas i tjänsten.
Som person är du noggrann och detaljfokuserad, ihop med att vara social, flexibel och prestigelös. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med ett högt tempo, där du förväntas att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du ska även ha lätt för att skapa struktur, kunna prioritera och arbeta effektivt mot deadlines. Du är mån om dina kollegor och bidrar gärna till arbetsglädje. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via www.paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 2 april vi tillämpar dock löpande urval. Vid frågor kontakta rekryteringskonsulterna Håkan Åberg, 010-331 90 70 eller Elin Ohlsson, 010-33 19 062.