Ekonomiassistent med ansvar över kundreskontra till Ravema

Värnamo

Är du en siffertokig person som trivs i ett arbete där du får använda din strukturella ådra och goda prioriteringsförmåga? Trivs du i organisationer med framåtanda där du får arbeta verksamhetsnära och vara med i förbättringar och effektiviseringar av processer? Här ges möjlighet att efter devisen ”frihet under ansvar”, vara med och utveckla samt påverka ekonomifunktionens framtid hos Ravema – en ledande partner till nordisk verkstadsindustri.

PÅVERKA NU söker för Ravemas räkning en Ekonomiassistent för en inhyrning på 1 år med goda möjligheter till vidare anställning efter inhyrningsperioden.

I rollen som Ekonomiassistent hos Ravema har du helhetsansvar för kundreskontran och du arbetar nära Ekonomichef och Redovisningsansvarig, där du har erfaren och kompetent stöttning. Du kommer att ha en aktiv och betydande roll, både avseende pådrivande initiativ samt analytisk och utvärderande uppföljning. Rollen erbjuder spännande utmaningar och en möjlighet att utvecklas och få en bred meriterande erfarenhet.

Du rapporterar till Ekonomichef.

Dina primära arbetsuppgifter innefattar:

  • Registrering av nya kunder
  • Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
  • Hantering av kreditgränser i företagets affärssystem
  • Bevaka kundfordringar, kontakta kunder och påminna om betalning
  • Registrering/inläsning av kundbetalningar
  • Reda ut fakturafrågor
  • Hantering av inkassouppdrag
  • Fakturering av dröjsmålsränta
  • Kontakt med interna och externa kunder
  • Momsredovisning
  • E-fakturering
  • Utveckling och support
  • Hantering av redovisning och leverantörsfakturor mot Norge och Finland

Vi söker en person med tydligt driv, struktur och en nyfikenhet på att utvecklas inom företagets ekonomifunktion. Du har troligen en gymnasieutbildning med ekonomiinriktning i grunden. Kanske har du läst vidare på högskola alternativt gått en KY-utbildning inom ekonomi. Vidareutbildning är meriterande, inget krav.

Du är stark inom administration och har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem och processer. Har du tidigare arbetat med elektronisk fakturahantering kommer du snabbt att komma in i rollen.

Vi tror att du är en kommunikativ, lösningsorienterad och serviceminded person som trivs i en dynamisk roll med kundkontakt och administrativa inslag med korta deadlines. Avdelningen arbetar med stora volymer och din prioriterings- och samarbetsförmåga är därmed av stor vikt. I övrigt är du noggrann och detaljfokuserad med ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Du är proaktiv till din natur och gillar att ligga steget före med hjälp av ditt inre driv. Du är mån om dina kollegor och ser fram emot att bidra till teamet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ravema AB

Ravema är en ledande partner till nordisk verkstadsindustri. Vi levererar högpresterande verktygsmaskiner, mätmaskiner, kringutrustning, service, verktyg och industriförnödenheter och är marknadsledande i både Sverige och Norge. Ravema grundades redan 1912 och har genom sin långa marknadsnärvaro, höga tekniska kompetens och agenturer för världsledande leverantörer byggt ett starkt varumärke. Vi har ca 120 anställda och ingår i LMT Group, som ägs av Liljedahl Group, en finansiellt stark industri- och handelskoncern.

Läs gärna mer på www.ravema.se.

Ansökan

Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte med din ansökan! Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Karin Danvall, 010-33 19 066 (semester vecka 29-32), alternativt Johan Forsander 010-33 19 067 (semester vecka 27-30).